نام محصول

نام انگلیسی : base cable tray

کد محصول :

پایه سینی کابل base cable tray؛ مهمترین نگهدارنده سینی های کابل

پایه سینی کابل برای سینی های کابلی که جهت محافظت از سیم ها و کابل ها مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده می شوند. این پایه ها دارای تنوع بسیاری می باشند، و بسته به سایز و وزن سینی های کابل انتخاب می شوند. می توان با پایه ها و ساپورت های سینی کابل، از سینی ها و نردبان های کابل برق محافظت نمود.

سینی های کابل در محیط هایی که استفاده از کابل و سیم بسیار پر رونق است، کاربرد دارند. این تجهیزات را برای نظم بخشیدن به سیم ها و کابل ها مورد استفاده قرار می دهند. از این رو نیاز به پایه سینی کابل احساس می شود، تا بتواند از سینی کابل به خوبی نگهداری کند.

می دانیم که سینی های کابل و نردبان کابل از وزن بالایی برخوردار می باشند. پس در صورتی که بخواهیم آنها را در محیط های طولانی و خاص استفاده کنیم، لازم است از سقف آویزان شوند. برای آویزان نمودن سینی های کابل نیز، به پایه سینی کابل احتیاج است. تا از سینی ها به خوبی نگهداری کند.

این دسته از پایه ها که به عنوان ساپورت های سینی کابل نیز شناخته می شوند، در اصل از سینی ها در ارتفاع مشخص مراقبت می کنند. سینی های کابل مناسب ترین تجهیزات برای محافظت از کابل ها و سیم های برق به شمار می روند. می توان از آنها در محیط های مختلف استفاده کرد.

از سینی های کابل بیشتر برای مرتب سازی و زیبا کردن سیم کشی و کابل کشی در محیط های مسکونی و صنعتی استفاده می شود. علاوه بر آن این تجهیزات از مقاومت بالایی برخوردار می باشند، و عمر زیادی دارند. در صورتی که با استفاده پایه سینی کابل که بر روی دیوار نصب میشوند، می توانند برای مدت طولانی به خوبی از سیم ها و کابل ها محافظت نمایند.

مهمترین ویژگی های پایه سینی کابل

 

هر یک از نگهدارنده ها و تجهیزاتی که برای محافظ از سیم ها و کابل ها استفاده می شوند، می توانیم مزایا و ویژگی های خاصی را بیان نماییم. از پایه های سینی کابل که در اصل ساپورت سینی به شمار می روند، بسیار محبوب می باشند. این نگهدارنده ها در تنوع های مختلفی تولید می شوند.

می توان از ان ها بسته به عرض سینی های کابل استفاده نمود. پایه سینی کابل را می توانیم به دو کلاس طراحی استاتیکی و دینامیکی دسته بندی نماییم. که استفاده از هر یک از این نگهدارنده ها مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. از جمله کارایی بیشتر تاسیسات، کاهش زمان اجرا، کاهش هزینه های نصب و نگهداری، افزایش سرعت اجرا، افزایش استحکام و … .

بیشتر ساختمان ها و تاسیسات صنعتی که از سیم ها و کابل های زیادی برخوردار هستند، از پایه سینی کابل و سینی کابل استفاده می کنند، تا سیم ها و کابل های خود را مورد حفاظت قرار دهند. از این رو باید ساپورت ها و پایه های سینی کابل را به عنوان یکی از مهمترین نگهدارنده ها به شمار آوریم.

انواع ساپورت ها و پایه های سینی کابل

 

همانطور که پیش از این اشاره نمودیم، سینی کابل و نردبان کابل برای نصب بر روی دیوار یا زیر سقف، نیاز به نگهدارنده های مختلفی دارند. پایه سینی کابل یکی از این نمونه نگهدارنده های به شمار می رود، که دارای تنوع بسیار زیادی می باشد.

پایه ها اصولا بسته به ارتفاع آویز، نوع سقف، سایز سینی کابل، وزن سینی، محل پروژه و کلاس طراحی نوع ساپورت، تولید می شوند. از این رو می توانیم این دسته از نگهدارنده ها را به دسته های مختلفی تقسیم کنیم. از جمله پایه های سینی کابل باید به موارد زیر اشاره نماییم:

  • ساپورت سینی کابل دیواری
  • ساپورت های سینی کابل U شکل
  • پایه سینی کابل چند طبقه
  • ساپورت های لدر
  • ساپورت های سینی کابل L شکل
  • ساپورت های سینی کابل T شکل
  • ساپورت های سینی کابل F شکل

جنس ساخت پایه سینی کابل

 

پایه سینی کابل برای آنکه بتواند با حداکثر امنیت سینی های کابل را در ارتفاعات نگه دارد حتماً باید از متریال فلزی سخت و بسیار محکم ساخته شود. اصولاً این پایه های سینی کابل هستند که وزن بالای سینی ها و همچنین کابل های روی آن را تحمل می کنند. به همین دلیل در پروژه های صنعتی سنگین حتماً باید از انواع ساپورت ها و پایه های فلزی یا آلیاژی استفاده شود.

اما سوال اصلی اینجاست که پایه سینی کابل از چه جنسی از فلز ساخته شده است. غالبا نوع فلزات و آلیاژهایی که برای ساخت پایه ها و انواع ساپورت سینی کابل استفاده می شود آلیاژ های فولادی می باشد. این نوع فلز شدت سختی بسیار بالایی دارد و به راحتی تحت اعمال نیرو و فشارهای بالا دچار خم شدگی و شکست ساختاری نمی شود.

البته استحکام ساختاری این پایه ها مرتبط با جنس فلزی آنها نیست بلکه این پایه ها را غالباً پس از طراحی و ساخت کامل طی یک فرایند جداگانه با عنوان گالوانیزه گرم و سرد پوشش دهی میکنند. پایه هایی که دارای پوشش گالوانیزه گرم هستند عملاً در برابر کلیه فرایندهای شیمیایی نظیر اکسیداسیون، زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل اگر محیط مورد نظر شما به جهت نوع فعالیت صنعتی که دارید از رطوبت بالایی برخوردار است حتماً باید از پایه های فولادی دارای پوشش گالوانیزه گرم استفاده کنید.

موقعیت نصب پایه سینی کابل

 

به طور کلی سه موقعیت نصب برای پایه سینی کابل تعریف می شود. این موقعیت ها شامل سقف، دیوار و در مواردی نصب زمینی می باشد. در قسمت ذیل به شرح هر کدام می پردازیم.

  • پایه سینی کابل از نوع سقفی

این نوع از پایه ها همانطور که از نامشان مشخص است از نوع اتصالات سقفی می باشند. شاید تصور کنید که چرا باید در هدایت و مسیریابی سینی ها از اتصالات سقفی استفاده کنیم؟ درواقع یکی از اقداماتی که در پروژه های سینی کشی برق انجام میشود هدایت کابل ها از ناحیه نزدیک به سقف می باشد. با این اقدام مهم براحتی می توان از آسیب دیدگی کابلهای برق جلوگیری کرد. در این نوع اتصال یک طرح L شکل با استفاده از ساپورت سقفی و یک براکت سینی گالوانیزه صورت می گیرد.

  • پایه سینی کابل دیواری

پایه های سینی کابل از نوع دیواری زمانی استفاده می شوند که شما می خواهید سینی ها را از قسمت دیوار و نزدیک آن مسیریابی کنید. این اتصالات پایداری بسیار زیادی دارند و قاعدتاً امنیت آنها نیز نسبت به نوع سقفی بالاتر می باشد. اما این بستگی به نوع پروژه شما دارد که می خواهید از پایه سینی کابل دیواری یا سقفی استفاده کنید.

  • پایه های زمینی

در بسیاری از پروژه های صنعتی ممکن است نیاز باشد که انواع نردبان کابل یا سینی کابل به صورت زمینی نصب شوند. در این شرایط لازم است که از پایه های متصل به زمین استفاده کنیم. این پایه ها، سینی ها را به اندازه چند سانتی متر از زمین فاصله می دهند تا ایمنی بیشتری برای کابل ها فراهم شود. البته استفاده از کاور سینی کابل در این نوع نصب بسیار اهمیت دارد.

تماس تلفنی